Thursday, February 20, 2020

BBM3410Satu2020: Keluarga Pak Cik Tapa

Semua orang di muka bumi ini pasti memiliki keluarga, begitu juga dengan saya. Keluarga merupakan anugerah yang paling bernilai kepada kita. Keluarga tiada penggantinya. Oleh itu, kita perlulah menghargai keluarga kita sementara mereka masih ada. Nama bapa saya ialah Mustapa Bin Abd Razak. Dia bekerja sebagai seorang buruh untuk menanggung kami sekeluarga. Bapa saya berumur 57 tahun pada tahun ini. Namun begitu, dia masih bekerja sebagai buruh dengan menggunakan tulang empat keratnya walaupun usianya telah lanjut. Nama ibu saya pula ialah Noorzilan Binti Zakaria. Ibu saya tidak bekerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa. Ibu saya berumur 54 tahun pada tahun ini. Ibu saya mempunyai penyakit darah tinggi dan bergantung dengan ubat daripada klinik kerajaan pada setiap bulan. Saya mempunyai 3 orang adik beradik. Saya merupakan anak sulung dan mempunyai seorang adik lelaki dan seorang adik perempuan. Nama adik lelaki saya ialah Muhamad Akmal Aizat Bin Mustapa. Dia masih belajar ijazah dalam jurusan akaun di Uitm Puncak Alam. Umur adik saya ialah 20 tahun dan sebelum ini adalah lepasan matrik di Kolej Matrikulasi Pahang juga dalam jurusan akaun. Adik perempuan saya pula diberi nama Nur Amira Izzati Binti Mustapa. Adik perempuan saya berumur 13 tahun dan bersekolah di Maahad As-Sultan Ahmad Shah Addini. 

Gambar di atas menunjukkan penulis bersama saudara mara sebelah ibu


Gambar di atas menunjukkan penulis bersama ibu, bapa, ibu saudara dan bapa saudara

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020: Kalendar 2021

KALENDAR 2021 Berikut merupakan kalendar untuk tahun 2021 yang telah saya hasilkan ketika kelas amali kursus Multimedia dalam Bahasa....